Brīdi, kad apsveram iespēju iegādāties jaunu auto, ir dažādi risinājumi – jauns auto, jauns mazlietots auto vai jauns lietots auto. Visi šie varianti ir labi, taču katrs paredzēts citai vajadzībai. Jaunus auto parasti pērk ļoti turīgi cilvēki vai uzņēmumi, kuriem tas ir izdevīgi operatīvajā līzingā. Mazlietotus pērk tie, kas nevar pirkt jaunu auto, jo zina, ka tādā veidā ievērojami pārmaksās vai arī vienkārši nevar atļauties to darīt. Lietotus transporta līdzekļus Latvijā pērk praktiski lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju, jo reti, kurš par savu naudu var nopirkt automašīnu, kuras cena pārsniedz 2 – 5 tūkstošus eiro. Papildus tam absolūti lielākā daļa auto pircēju to pērk izmantojot auto līzinga pakalpojumus. Tas savukārt automātiski nozīmē, ka automašīnas vai motocikla, pat traktora iegāde kļūst dārgāka, jo būs jāmaksā par finanšu resursu piesaisti. Varam pārmest tiem, kas pārmaksā, taču patiesība ir tāda, ka ar saviem iekrājumiem nereti vien nepietiek, lai tiktu pie savas automašīnas, jo vajadzība pēc jauna lietota autiņa parasti ir steidzama.
Varam secināt, ka lietoti auto tiek pirkti vajadzības un veselā saprāta vadīti. Vidējā auto iegādes cena Latvijā varētu būt 1000 līdz 4000 eiro. Cilvēki, kuriem vajadzīgs dārgāks transporta līdzeklis parasti reāli neizvērtē savas finansiālās iespējas. Otra daļa savukārt vēlas pazīmēties ar prestižas markas auto vai šādā veidā tērē uzņēmuma līdzekļus, jo zināms taču, ka nodokļi gada beigās ir jāmaksā par neiztērēto naudu. Lai cik interesanti tas arī nebūtu daļa uzskata, ka labāk ir iztērēt 20 tūkstošus vai pat 50 tūkstošus eiro par jaunu auto, nevis nomaksāt nodokļos 10% peļņas nodokli valstij. Tādā valstī dzīvojam, diemžēl. Visi pārējie brauc ar lietotiem, gadus 10 – 25 veciem auto un dzīvo cepuri kuldami, jo vecu automašīnu remonts tradcionāli izmaksā krietni lētāk nekā jauna auto remonts, kuram atsevišķas detaļas var izmaksāt vairākus tūkstošus eiro.